Världens bästa jobb

 
Juni gillar att sitta och dingla med benen i bärselen,
känna mammas eller pappas hjärtslag och vara tätt intill. 


De senaste dagarna har hon varit lite hängig och därav gnällig, men så fort man sätter henne i bärselen blir hon lugn och somnar oftast snabbt. Helst ska man gå runt med henne i bärselen medan man nynnan på hennes favoritlåtar "Inatt jag drömde", "Sov du lilla videung","Trollmors visa" och "Vem kan segla"..lyssna på Sigur Ròs älskar hon såklart, det lyssnade hon på redan inifrån magen (det var ju även till en Sigur Ros-låt hon valde att komma ut).

Hon vill gärna hålla handen (snarare hålla tummen) även medan hon sover. Oj vad hon kniper hårt med dom små fingrarna. Ibland måste jag släppa taget för att jag behöver använda handen till något, men får då alltid lika dåligt samvete. Stackars liten vill inte släppa. Riktigt blå-håller! Säkert mest bara gripreflexen, men jag inbillar mig att hon blir ledsen om jag måste lirka mig loss.

Vi har även märkt att hon blir lugn när man stryker henne på kinden. Jag tänker på hur otroligt beroende hon är av oss. Att få känna trygghet, närhet och kärlek. Vilket enormt ansvar man har fått! Att vara mamma är då det viktigaste och bästa jobb jag nånsin haft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0