Vecka 37

 
21 dagar kvar till BF! Men det kan ju lika gärna vara ca 8-34 dagar. Vi hoppas på nånstans mellan från och med nu (längtar ju!) till 3/2 som är min kära fars födelsedag. Det vore kul om han blev morfar på sin födelsedag. Men längre än så vill vi inte vänta! Lilla bebis har nästan fixerat sig helt nu och ligger bokstavligt talat i startgropen :) Jag har fler sammandragningar nu och lite molande förvärkar, men jag försöker att inte förvänta mig att det startar snart, kan ju som sagt dröja lite mer än en månad till. 

Vi får snällt vänta tills du är redo att komma ut, lilla hjärtat.

Förutom att det gör ont i bäckenet när jag går, reser mig eller vrider mig från en sida till den andra i sängen, mår jag toppen igen efter en liten hormon-svacka innan jul. Nu har svullnaden börjat ge sig till känna dessutom och det känns som att jag går upp tre kilo om dagen, men hittills har jag trots allt inte gått upp mer än 12kg så det är nog ingen fara. Dubbelhakan (läs hakorna) försvinner ju ändå så fort man börjar amma, sägs det. På tal om det så läcker bröna redan, men det ska vara ett bra tecken på att amningen kommer igång fort när bebisen är född. 

Nästan allt är nu inhandlat för Din ankomst.

Det som fattas är: Bilbarnstol (den får vi köpa begagnat av en vän så det är i stort sett klart, ska bara få hit den från Sthlm...inte för sent bara, vi behöver den ju på väg hem från BB), babyhanddukar samt amningsbh + bröstvärmare (mor min säger att fetvadd duger bra?).

Stort varmt tack till alla som redan gett oss så mycket fint, både begagnat och nytt! Guld värt

Nu lilla vän ska du och jag lägga oss i soffan och ha myskväll! Pappa din kommer snart hem från att ha spelat Fifa med killkompisar hela kvällen. Han är en riktig fotbollsnörd, din far :) En otroligt klok och varmhjärtad sådan, som kommer bli världens bästa pappa och alltid finnas där för dig, i vått och torrt. Och oavsett om du är en liten tjej eller kille har jag på känn att du kommer få möta farsgubben i många Fifa-drabbningar, om några år. Ni kommer ha mycket kul ihop. Han är väldigt rolig, din pappa. Han får mig att skratta högt varje dag, det vet jag att du har hört där inne. Igår kväll kunde vi inte sluta skratta åt hur mycket min stora mage hoppade när jag skrattade. Det såg så kul ut att vi bara skrattade ännu mer och mer och mer. Du låg nog där inne och fnissade du med, lilla busfrö. Jag kände hur du log...

Jag längtar så efter att få se dig le!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0