Ivrig blivande mamma

Idag är jag i vecka 16+1 och jag tycker att det har stannat av lite med "jäsandet". Magen växte plötsligt och snabbt mellan veckorna 12-15 och det var såklart roligt att äntligen börja se graviditeten med blotta ögat :) Jag känner ju ingenting från vårt lilla liv där inne ännu, viket jag längtar ihjäl mig efter att få göra. Just nu känns det nästan som att magen blivit mindre igen, men jag antar att det bara är jag som börjat vänja mig vid den lilla kulan och är för otålig på framsteg... Ibland på kvällarna får jag för mig att det bara varit en dröm och att jag bara inbillat mig nåt. Det känns så overkligt att jag har en bebis i magen att jag inte kan tro på det, speciellt inte när jag inte känner något... Jag är överlycklig, missförstå mig rätt, men det är bara en så overklig känsla att man behöver bevis på att det är på riktigt. Som tur är ska vi på ultraljud snart, i vecka 18+0, alltså om knappt två veckor! Då ska vi filma ultraljudsskärmen så att man kan kolla på det sen, när man behöver inse att det verkligen är på riktigt. Eller bara för att man helt enkelt inte kan få nog av att se vårt lilla mirakel :) Jag bör iaf ha börjat känna lite rörelser då, runt vecka 20 som senast! Längtar ihjäl oss efter dig bebis ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0